טיפים ועצות

כלים למנהלהנעת עובדיםמכירות ושרות

ניהול דיונים באפקטיביות ויעילות

כאשר מדובר בסדרת דיונים בעלת נושא אותו אתם רוצים לקדם:
א. תשלחו לפני הדיון לצוות דף לקריאה מקדימה הכולל את מטרות הדיון , המשתתפים וסדר היום.
כך כולם יהיו ערוכים ומוכנים לדיון.
דיון שאנשים מגיעים אליו ללא הכנה וחשיבה כמעט ולא אפקטיבי.
ב. עם ההתכנסות, יש להתחיל ב"Defreeze" - שיחה קצרה, שלא קשורה בדיון של 2-3 דקות. המטרה ל"חמם מנועים" להכניס את הצוות לאווירה ולריכוז.
ג. כמנהלי הדיון אל תסכמו אתם את הדיון- תבקשו מאחד מחברי הצוות לעשות זאת. למה?, כי חשוב שאתם שתהיו מרוכזים בניהול הדיון.
ד. טיפ חשוב- נקרא "הצגת השאלה"- חשוב ל"שחרר קיטור" של דברים שמפריעים לאנשים , כדי שהדיון יהיה אפקטיבי בלי "רעשים". לשם כך, מבצעים סבב קצר ושואלים: "לפני שמתחילים, "האם מישהו רוצה לציין משהו", רושמים בנק' בצד הלוח/מחברת ומדגישים שתהיה התייחסות בסוף הישיבה. כך נותנים לאנשים להשתחרר ממה שמפריע להם ומאפשר לכולם להיות מרוכזים בדיון. בסיום הדיון חשוב לתת מענה ל"שאלות שעלו בצוות" ולענות בקצרה או לענות שיינתן מענה פרטני לשואל השאלה (אם הפורום לא מתאים) או להגיד שהנושא ייבדק ותחזרו עם תשובה.

אני מתמחה בהעברת סדנא ייחודית הן לדיונים לפתרון בעיות והן לדיוני ניהול ובקרה תוך שימוש במתודות וכלים מתקדמים עם דוגמאות מהשטח.

מודל סגנונות ניהול - האם הוא רלוונטי למחלקה/חברה שאני מנהל?

1. חשוב שיהיו את כול סגנונות הניהול אצלכם במטה ההנהלה ובכול מחלקה או תחום בחברה.
2. טעות לחשוב שכול מערך המכירות חייב להיות טיפוס "משימתי" – תכונה חשובה לאנשי המכירות, אבל ברגע שאיש מכירות מתקדם ועובר לנהל צוות , מאד חשוב לפתח ולקדם אצלו את מאפייני ה"אדמיניסטרטור"- מכיוון שהוא צריך לנהל, לפקח, לבקר להיות עם האצבע על המספרים.
3. כשאתם קולטים עובד או שוקלים קידום עובד, תמיד תחשבו צעד קדימה. חשוב לראות מה התכונות והמאפיינים שידרשו לאותו עובד בתפקיד הבא. המנהל הטוב ביותר הנו המנהל שיודע להניע התהליכים ואת הצוות ולא האיש המקצועי הטוב ביותר בתחומו.

לפרטים נוספים ודגשים על סדנא ייחודית בתחום סגנונות ניהול עם כלים חדשניים פנו אלי

קבע לך כול שבוע שלושה KPI

כמנהלים- המשימות, האילוצים בשטח, וכמובן ניהול העובדים הם המניעים ומנהלים אותנו. על מנת לקדם את עצמך וכמובן המטרות החשובות שהצגתך לעצמך בתכנית העבודה. שבו ברוגע (מומלץ בימי חמישי) וקבעו לעצמכם לפחות שניים או שלושה KPI לשבוע הקרוב
Key Performance Indicators - הכוונה לשלושה פרמטרים מדידים חשובים שהם יהיו אצלך בתעדוף גם אם דברים אחרים ידחו באותו שבוע. אילו מהלכים חשובים שיקדמו אותך, את המטרות העסקיות, הצוות שלך ולכן חשוב להציב אותם כיעד מעבר לשוטף.
דוגמאות: תכנון וסגירת מבצע המכירות לרבעון הבא, סגירת יום שטח עם איש מכירות שמתקשה, סיור שטח אצל לקוחות (מתי עשיתם זאת לאחרונה...), ארוחת צהרים עם מנהל הלוגיסטיקה לפתור אחת ולתמיד את האוירה הלא טובה בין הממשקים ועוד. אם תתמידו בכך כול שבוע, את התוצאות תראו בשטח- אין קיצורי דרך.