ניהול מכירות וליווי בשטח

סדנא מתקדמת לניהול סחר ומכירות

קהל מטרה:  צוותי, מנהלי מכירות, מנהלי סחר, מנהלי תיקי לקוחות אסטרטגים

דגשים ותכני הסדנא:

 

  • הכנת מודיעין עסקי על הלקוח- איך בונים תיק לקוח
  • שפת גוף וחשיבותה - הדגמות, טיפים וסימולציות שלכם בסדנא, כול משתתף יקבל תמונת מראה מה צריך לשפר ויעבוד על כך בסדנא עצמה. מחבר ואפקטיבי !
  • מיפוי מקבלי ההחלטה
  • תשאול מעמיק ונכון (איתור בעיות, צרכים גלויים וסמויים) כולל טיפים ודגשים איך לחבר את הלקוח אלייכם כבר בשלב התשאול!
  • ניתוח לאחר התשאול והתאמת פתרון ממוקד צרכי לקוחות
  • ניהול והובלת תהליך המו"מ- אתה היוזם והמוביל
  • התמודדות נכונה עם התנגדויות
  • "אני צריך לחשוב על זה"- איך להפוך ההתנגדות הזאת לסגירת העסקה במקום!
  • סגירת תהליך המו"מ בצורה אפקטיבית
  • טיפוח וחיזוק מערכות יחסים עם הלקוח
  • פרזנטציה נכונה בהצגת מענה ללקוחות
  • הנעת ממשקים חוצי חברה
  • הסדנא מותאמת לצרכים, היכולות ולפרופיל הצוות
  • הסדנא כוללת תרגול, סימולציות, החל משלב התכנון ועד לסגירה. רק כך מתחברים והופכים את ארגז הכלים לדרך ולא רק להמלצה.

ליווי בשטח- אימון מכירות בשטח - מיקוד באפקטיביות!

ליווי בשטח למערך המכירות תוך מיקוד פרטני בצורך של כול עובד וחיזוק הפרמטרים שבהם הוא פחות חזק. ליווי בשטח הינו מאד אפקטיבי היות ומאתגר את העובד ליישם הכלים שלמד וכך לראות שהדברים עובדים בפועל. במהלך יום הליווי ודגש בסיומו העובד מקבל משוב אפקטיבי כולל דוגמאות מההתנהלות שלו בשטח. כול המידע כולל דגשים למיקוד מועברים אח"כ למנהל הישיר. 

ניתן לשלב עם סדנת מכירות או לבצע בנפרד 

 

מדובר בתהליך מאד מקצועי שמתבצע בשטח אחד על אחד עם איש המכירות שלכם: 

המטרה: מיקוד בדבר אחד- שיפור ביצועים במכירות !

  • יום שטח מקדים שלי עם איש המכירות לראות את שגרת היום שלו ולהתחבר ולהכיר הסביבה העסקית- חשוב ומומלץ!
  • דגשים שעובר עליהם ביום האימון: 
  • תכנון והכנה מקדימים- שימוש בדוחות. כיצד להפוך את הדוחות שאף איש מכירות לא אוהב לארגז כלים שיסייע לו והוא יתחבר אליו. 
  • חשוב!- מיקוד של איש המכירות ב2-3 משימות מרכזיות במסגרת יום העבודה השוטף בשטח. המטרה למיקוד בkpi מרכזיים, דוגמאות : פרזנטציה ללקוח (הדגמת שימוש במוצר), תשאול מקצועי ומעמיק, הכרה של גורם מפתח נוסף בחברה, מיקוד בהוספת מוצר למגוון וכו'. הכוונה להפוך כלי זה לדרך חיים אצל איש המכירות, לודא פעולות/מהלכים של הגדלת מכירות בכול יום.
  • הניסיון מראה שאנשי מכירות שמסתובבים בשטח רק למטרת שימור וקבלת הזמנות , גרף המכירות שלהם יהיה בירידה!
  • מודיעין עסקי נכון- איך להגיע אליו בשטח
  • כיצד להפוך מאיש מכירות ליועץ ומומחה תוכן בעיני הלקוח- ערך מוסף חשוב 
  • וכמובן מיקוד, והתמקצעות בארגז הכלים הבסיסי: תשאול נכון, הדרך להציג נכונה המוצר/שירות שלכם, התמודדות עם התנגדויות, סגירה במקום (לא לפחד מכך) 
  • קשר שוטף עם המנהל הישיר - העברת דגשים מהשטח וכן המלצות במידת הצורך לניהול ובקרה נכונים בשימוש בארגז כלים. במקביל בסיכום כול יום שטח מעביר במייל סיכום למנהל המכירות  

 

למה אנחנו צריכים ליווי ואימון בשטח לאנשי המכירות, יש לנו מנהל מכירות /מנהל צוות?

 

נכון, אבל הניסיון מוכיח (זה השלב שמנהלי המכירות בינכם מהנהנים בראשם) שמנהל המכירות נמצא בשטח עם איש מכירות, כאשר המו"מ נתקע, זה השלב שבו המנהל לוקח המושכות על מנת לסגור העסקה ואיש המכירות לא לומד בעצמו מה היה יכול לעשות אחרת. נקודה נוספת, לרוב המנהלים בשטח קשה מאד להתנתק מניהול כול הצוות ולהתמקד בהקשבה ואימון לאיש מכירות. כאן אני נכנס לתמונה, המטרה כמובן לא להחליף את מנהל המכירות אלא להיות יד ימינו - "מאמן מכירות", להתמקד , להקשיב להתנהלות של איש המכירות בשטח ולמשב אותו בין הפגישות וכמובן בסיכום מסודר בסוף היום. מאד מחבר, ממוקד והכי חשוב אפקטיבי. המיקוד הוא פרטני בשיפור היכולות של כול איש מכירות : אצל אחד זה בחיזוק יצירת הקשר האישי, אצל האחר התשאול המקצועי, אצל האחר בסגירה וכו'.

 

זה נשמע לי "פרוייקט רציני", על כמה פגישות ממליץ? מעריך שמדובר בתהליך מאד יקר?

 

ראשית חשוב לזכור שמדובר בהתלוות שלי ליום השטח הרגיל של איש המכירות. כך שאין פגיעה בשגרת היום שלו. אנחנו נפגשים בנקודה מסויימת בבוקר ואני מתלווה אליו ברכבו ונמצא איתו כול היום בשטח.

בנוגע לתדירות הפגישות, זה תלוי ביכולות של איש המכירות, הציפיות שלכם ממנו והצרכים של מערך המכירות. לדוגמא, ישנן חברות שאני מלווה את מערך המכירות שלהן קבוע בשטח (בין חצי שנה ולשנה ומעלה) ואז נפגש עם כול איש מכירות בממוצע פעם בשלושה שבועות. יחד עם זאת, גם מערך של 2-4 ימי שטח ("מתאים גם לאנשי מכירות ותיקים, ל"הסרת חלודה" ורענון) עם כול איש מכירות לצורך רענון ושיפור ארגז כלים הוא אפקטיבי ומביא תוצאות.

 

ומה בנוגע לעלות ההשקעה שלכם? מדובר בכלי הכי אפקטיבי לשיפור ביצועי המכירות בשטח! 

שתשמעו העלות ביחס להשקעה ולתוצאות גם אתם תבינו שההשקעה משתלמת!

תחשבו על כך, אני נמצא כול יום בממוצע שמונה שעות לערך רצוף עם איש המכירות שלכם ורואה אותו בתכלס בשטח! עלות ההשקעה הינה ממש שולית מול התוצאות. העלות משתנה בהתאם לכמות ימי השטח שיסגרו. אשמח להפגש עימכם לפגישה לא מחייבת ולהציג דוגמאות מהשטח וממליצים.

 

 

 

מה הקשר בין ניהול מכירות מתקדם ומשחק הפוקר?

 

פיתוח יחודי שלי עם "היד המנצחת", חברה המתמחה בארגון משחקי אסטרטגיה לחברות.

משיקים עבורכם קונספט יחודי של סדנאות מקצועיות בתחום המכירות המשלבות גיבוש של הצוות ומותאמות לצרכי הארגון שלכם. שילוב של סדנא ישומית מרתקת המעניקה כלים אפקטיבים לניהול מכירות (תכנון, תשאול, ניהול מו"מ ועוד) והשיא הינו מעבר לשולחנות הפוקר עם מנחים מקצועיים, ומתחילים לשחק וליישם עפ"י הדגשים שניתנו בסדנא.

 

מה נעבור בחלק הראשון: סדנת קומדו לצוות המכירות בחיבור לעולם הפוקר: (דוגמא, התאמה בפועל לצרכים ולצוות שלכם)

  • דגשים על שפת הגוף וחשיבותה במכירות
  • רושם ראשוני במכירות
  • תכנון ומודיעין עסקי
  • הפעלה יחודית (תחרות) בין המשתתפים- שונה ומחוץ לקופסא....
  • עשרת הדיברות של עולם הפוקר והקבלתם לעולם המכירות- עם דגשים ודוגמאות

 

בחלק השני והמרכזי, תעברו לשולחנות הפוקר בהנחיית הצוות המקצועי של "היד המנצחת" ותתחילו לשחק....

 

אין צורך בניסיון מוקדם, הצוות המקצועי של "היד המנצחת" יסביר לכם את חוקי המשחק. האנלוגיה במשחק מדמה את הסביבה התחרותית שבה מתנהלים. אז בואו נראה מי תהיה "היד המנצחת" אצלכם בארגון.

חשוב לציין, המשחק הינו חוקי לחלוטין (היות ולא מהמרים על כסף) ונחשב אחד המשחקים האסטרטגים המובילים כיום.

 

"ההבדל היחידי בין שולחן הישיבות והמו"מ לשולחן הפוקר, הינו בצורת השולחן" בודי בולדווין- מנכ"ל רשת מלונות מיראז ואלוף העולם בפוקר לשעבר.